Koje veštine su potrebne liderima nove generacije

I najmanja kompanija, sa svega nekoliko zaposlenih, ne može da ostvari onoliko uspeha bez lidera, koliko isto takva kompanija sa kvalitetnim i marljivim vođom. I eto već jedne veštine koju je potrebno naučiti i da je poseduje lider nove generacije, marljivost. To je baš ona veština, osobina, koja pomaže da se zaposlenima obezbedi motivacija za rad kroz svetli, lični primer.

I osnov kreće od samog lidera, kroz učenje o tome da na rad i zaposlene utiče svojim primerom, jer time pruža ono najvažnije, a to je dokaz da je deo tima i da je tu za sve zaposlene, jer samo tako u savremenom poslovnom svetu mogu da se dostignu željeni rezultati i da se uvek lestvica penje, bez ozbiljnih zastoja ili pravljenja koraka unazad. 

Lideri nove generacije pokazuju potrebu za razvojem u više smerova, zbog čega se brojne osobine lidera izdvajaju kao neophodne, od marljivosti, timskog rada, otvorenosti za svaki predlog što je deo kvalitetne i stabilne komunikacije do strpljivosti, fleksibilnosti, jakog samopuzdanja i brojnih drugih osobina. Lider nove generacije je lider savremenog poslovnog sveta, sveta u kojem je generacija Z ta koja dominira, kao generacija kojoj je digitalno doba „u krvi“, a njihova najčešća potreba jeste ispravna motivacija.

Šta je motivacija u savremenom poslovanju?

Osvrnimo se neku deceniju unazad, kada vreme interneta nije bilo ni u naznakama onoga što je danas dostiglo i uradilo. Motivacija postignuta strahom naziva se potpunom demotivacijom i to je možda jedan od najvećih uspeha koji je generacija Z dostigla u poslovnom smislu, izuzevši poznavanje interneta i njegovih mogućnosti.

Iz ovih razloga, lideri savremenog doba konstanto rade na sopstvenom usavršavanju, ličnom, poslovnom, kako bi postigli bolje rezultate, naučili kako se radi delegiranje zadataka, a motivacija u poslu je ta koja je redovna tema. Kako motivisati sebe, najpre, a onda i sve zaposlene da rade kvalitetno, temeljno i da postižu rezultate koji vode uspesima i konstantnom unapređenju poslovanja, samog tima, kao i pojedinca ponaosob. Jednostavno rečeno, motivacija je ključ uspešnosti u savremenom poslovnom svetu.

Kako motivisati zaposlene u radu?

Lider u korporaciji jednak je profesoru u nastavi. Pred njim je redovno sličan posao, jer su u preduzeću različiti tipovi licnosti kojima je potrebno pristupiti na neki nov, jedinstven način. Posebno je to važno kada je motivacija u pitanju. Važna osobina lidera jeste da shvati svakog svog zaposlenog, kako on funkcioniše, na koji način radi, šta ga interesuje, da bi mogao motivisanost za rad da sprovede u potpunosti. 

Motivacija ide u mnogo smerova. Lideri nove generacije su posebno svesni da u poslovanju, pogotovo kada je generacija Z u pitanju, novac jeste deo motivacije ili demotivacije, ali nije isključivo najvažniji njen deo, niti nešto što mora da se istakne kako bi se podstakao dobar i kvalitetan rad. Nove generacije traže više od toga. Motivacija se sprovodi kroz poboljšane uslove za rad, a to se često ogleda u nabavci bolje opreme, opreme koja intrigira zaposlenog. Kroz redovne obuke i usavršavanja zaposlenih, kako za ono što je usko povezano sa poslovanjem, tako i za usavršavanja izvan tih okvira. Motivacija je i gajenje timskog duha. Organizacija druženja van posla, van poslovnog okruženja i poslovnih priča. Motivacija je mnogo toga i njeno poznavanje i sprovođenje jedan je od najvećih zadataka svakog lidera nove generacije.