Test VW Passat 1.9 (2011-2015)

VW Passat postoji već neko vreme, ali teško ćete pronaći automobil koji podjednako solidno upravlja autoputem. I dalje predstavlja snažni izazov za Ford Mondeo, Škoda Superb i Mazdu 6, a zajedno sa većinom Volksvagenovih automobila, dobija vrhunsku sliku, kvalitetan enterijer i impresivnu prefinjenost. Zahvaljujući poboljšanoj izolaciji, buka motora, vetra i puta jedva primećuje. Rezultat je automobil koji čini izvrsnu krstaricu na velike daljine. Volksvagen Passat je dostupan u verziji limuzine i karavana, a tu je i robusna verzija Alltrack, kao i kupe sa četvoro vrata zasnovan na Passatu, nazvan CC. Passat limuzina je dostupna u različitim specifikacijama, uključujući početni nivo S, BlueMotion, Highline, potpuno novu R-liniju i vrhunski Sport.

Sve verzije Volksvagena Passata isporučuju se sa izdašnom količinom opreme i mnoštvom hi-tech sigurnosnih karakteristika kao opcija. Takođe postoji širok spektar više nego sposobnih benzinskih i dizel motora. Zeleni BlueMotion model nudi najniže emisije, ali svi dizeli će održavati nisku potrošnju goriva. Međutim, najnoviji TSI benzinski motori sa malim kapacitetom ne zaostaju toliko u efikasnosti kao što biste mogli očekivati, a i dalje pružaju snažne prave performanse.

U opsegu Volksvagena Passata postoje dva benzina i dva dizela. Benzin verzije se isporučuju u kapacitetima od 1,4 i 2,0 litra, sa 158 i 207 KS. 1,4-litarski je takođe opremljen BlueMotion tehnologijom, ali ovo je karakteristika svih dizel modela. Moćnija verzija od 2,0 litra zaista se oseća brzo i dostiže brzinu od 0 mph za 7,6 sekundi. Početni 1,6-litarski dizel od 104 KS je tih i prefinjen na autoputu, ali oseća se pomalo oslabljeno. Kupci koji žele malo više gunđanja trebalo bi da se odluče za 2,0-litarski TDI od 138 ili 175 KS. Širi opseg, nude se snažnije verzije sa automatskim menjačem, koji je brz i efikasan, a čak omogućava vozačima da menjaju brzine kroz lopatice postavljene na volan. Odlična kontrola karoserije i precizno upravljanje osiguravaju da je automobil dovoljno sposoban da prolazi kroz zavoje, iako mu nedostaje osećaj zabave koju pružaju rivali poput Ford Mondea i Mazde 6. Ne kupujte Alltrack Estate očekujući jake terenske sposobnosti – dok ovaj model ima prednost od povećane visine vožnje, zdepastih lajsni karoserije i 4MOTION pogona na sva četiri točka, nije tako sposoban na neravnom terenu kao krosover poput Mazde CKS-5.