Kako unaprediti poslovanje stomatološke ordinacije?

Svedoci smo velikih promena u svim sistemima, posebno u zdravstvenom sistemu, a one nisu pokrenute samo poslednjih godina sa pandemijom, u nekim oblastima su pokrenute ranije, pa je privatna praksa mnogo ranije ušla u stomatološki sistem u odnosu na sve ostale oblasti zdravstvene zaštite. U stomatologiji privatna praksa postoji više od trideset godina, što znači da je taj segment privatne zdravstvene zaštite veoma razvijen. Bitno je da stomatolozi razmenjuju svoja iskustva na različitim kongresima stomatologa koji su pod pokroviteljstvom Stomatološke komore Srbije. Lako su im dostupne informacije iz oblasti, a one svakako znače stomatolozima koji tek razvijaju svoju privatnu praksu.

Izrada vizit karti jedan od načina reklamiranja stomatološke ordinacije

Bez obzira što je stomatološka privatna praksa neminovno vezana za ordinaciju, njen najveći deo obavlja se, ipak, preko njihovih sajtova, gde se klijenti informišu o uslugama, cenama, slobodnim terminima, pa sigurno posećenost sajta daje sliku o  posećenosti  same ordinacije, zato treba obratiti pažnju na njegovu izradu, ali i održavanje. U cilju stalnog napredovanja i poboljšanja usluga, moguće je pratiti interesovanja klijenata koji posećuju sajt i na osnovu toga kreirati spisak usluga. Naravno da je prilikom prikupljanja podataka zaštićena privatnost korišćenjem „kolačića“.  Mnoge stomatološke ordinacije na svojim sajtovima imaju ovu opciju, ali i opciju koja Vam pruža mogućnost da pošaljete upit o bilo čemu, na koji ćete u vrlo kratkom roku dobiti odgovor, kao i opciju rezervacije termina ili konsultacije o terapiji.  Ovakav način komunikacije, svakako će unaprediti poslovanje, ali znamo da njemu uglavnom pribegavaju mladi, pa se mnoge stomatološke ordinacije odlučuju za tradicionalniji način pristupa klijentima, vizit kartama pokušavaju da dođu do najstarijih klijenata. Mladima je dostupniji internet i oni će sigurno prvo pomisliti da na pretraživaču ukucaju – stomatološka ordinacija Voždovac, dok će starije sugrađane pre zainteresovati vizit karta. Izrada vizit karti je danas lako dostupna, zakažete sve preko interneta, pošaljete tekst, dogovorite željenu pozadinu i sačekate da Vam kurirska služba donese paket. 

Atmosfera u ordinaciji doprinosi poslovanju

Iako smo u eri informatičkih sadržaja i društvenih mreža, na kojima su dostupne različite informacije o svemu i svačemu, pitanje je da li svako tome veruje, a znamo da  naš čovek, još uvek, najviše veruje sebi i najviše pažnje poklanja atmosferi, bez obzira gde da se nalazi, posebno u stomatološkoj ordinaciji, tamo atmosfera mora biti relaksirajuća, kako bi se klijent oslobodio straha. Mnogima je važno da pored ordinacije postoji parking, kako ih traženje slobodnog mesta ne bi dodatno iznerviralo. Poželjno je da je ordinacija dostupna, vidljivo obeležena reklamom, da je klijenti što lakše nadju. Uniformisano osoblje svakako odaje utisak profesionalnosti i stvara poverenje kod klijenta, kako bi sledećeg puta došao bez razmišljanja. Gde god da smo poželjna je prijatna, opuštajuća atmosfera, možda neka lagana muzika u hodniku ispred ordinacije, biće sigurno lakše čekanje uz poznate stihove ili opuštajuće note. Sigurno dodatno poverenje ulivaju sertifikati izloženi na vidljivim mestima, možda čak i fotografije zadovoljnih klijenata, lepih osmeha. Stomatologu prosto morate da verujete kako biste što pre rešili problem koji Vas muči,  danas je toliko načina da se dobro raspitamo i poverenje poklonimo najiskusnijima i najboljima.